Katarzyna Filutowska: Filozofia starożytna - subiektywny przewodnik

Witold Machura: SICILIA. Alla scoperta di Trapani - parte 1

Piotr Rachtan: Na zapleczu PRL. Erozja

książki niezwykłe...

Książki niezwykłe

Wymiary emocji. Wybrane zagadnienia

Informacje o publikacji

Autorzy: Kinga Wo�niak (autor monografii), Karolina Cwynar (autor monografii), Magdalena Bartoszak (autor monografii)
Kategoria: PEDAGOGIKA I PSYCHOLOGIA
Ilość stron: 194
Numer ISBN: 978-83-62625-13-0

Opis publikacji

SPIS TRE�CI

Karolina Cwynar 
Empatyczne rozumienie innych ludzi a tendencje do zachowa� agresywnych uczniów klas pierwszych i trzecich Gimnazjum „TAK” w Opolu
1. Agresja
1.1. Agresja jako instynkt
1.2. Agresja jako reakcja na frustracje
1.3. Agresja jako nabyty pop�d
1.4. Agresja jako nawyk
1.5. Poj�cie przemocy i agresji
1.6. Ró�ne formy stosowania agresji
1.7. Zjawisko agresji w szkole
1.8. Poj�cie agresji uczniowskiej i ró�ne formy tego zjawiska
1.9. Psychologiczny portret ofiary
1.10. Psychologiczny portret agresora
1.11. Przegl�d bada�
2. Empatia
2.1. Próba definicji zjawiska
2.2. Pojecie empatii poznawczej
2.3. Poj�cie empatii afektywnej
2.4. Zwi�zki poznawcze i afektywne pomi�dzy empati� a agresj�
2.5. Przegl�d bada�
3. Metodologia bada� w�asnych
3.1. Cel bada�
3.2. Opis grupy badawczej
3.3. Narz�dzie badawcze - KWESTONARIUSZ ROZUMIENIA EMPATYCZNEGO INNYCH LUDZI W�GLI�SKIEGO
3.4. Narz�dzie badawcze - KWESTIONARIUSZ AGRESJI A. BUSSA i M. PERRYEGO
3.5. Procedura bada�
3.6. Zmienne wyró�nione w badaniu
3.7. Pytania i hipotezy badawcze
3.8. Metody statystycznej analizy danych
3.8.1. Opis badanej grupy po wzgl�dem zmiennych socjodemograficznych
3.8.2. Opis zmienne niezale�nej - empatii poznawczej
3.8.3. Opis zmiennej zale�nej agresji, wyst�puj�cej na czterech poziomach
3.8.4. Analiza zwi�zku zmiennych socjodemgraficznych a poziomów agresji
3.8.5. Analiza zmiennej zale�nej z zmienn� niezale�n�: empatia poznawcza i agresja wyst�puj�ca na czterech poziomach pomiaru
3.9. Dyskusja wyników

Magdalena Bartoszak
Poznanie samego siebie kluczem do sukcesu. Inteligencja emocjonalna i jej wp�yw na �ycie

Kinga Otr�ba
Seksualne nadu�ycia wobec dzieci. Analiza reklamy spo�ecznej na przyk�adzie internetu i telewizji
1. Teorie socjologiczne akcentuj�ce czynnik spo�eczny w determinowaniu zjawisk dewiacyjnych
1.1. Teoria kontroli spo�ecznej Alberta J. Reissa i Ivana F. Nye’a
1.2. Teoria reakcji spo�ecznej naznaczania (stygmatyzacji) Howarda S. Beckera
2. Kontrowersje edukacyjne
2.1. Czy nale�y zajmowa� si� edukacj� seksualn� w szkole?
2.2. Kto, kiedy i jak powinien rozmawia� z dzie�mi o seksie
2.3. Rola o�wiaty i wychowania w spo�ecznej profilaktyce seksualnego wykorzystywania dzieci
3. Pedofilia czyli czyn lubie�ny na nieletnim - próba zdefiniowania zjawiska
3.1. Pedofilia jako dewiacja seksualna
3.2. Pedofilia na przestrzeni wieków
3.3. Pierwsze doznania i do�wiadczenia seksualne - znaczenie ich zak�óce� w �yciu cz�owieka
3.4. Wizerunek sprawcy i ofiary
3.5. Oznaki seksualnego wykorzystywania u dziecka
4. Konsekwencje seksualnego wykorzystywania w �yciu emocjonalnym doros�ych ofiar
4.1. Leczenie ofiar i sprawców seksualnego wykorzystywania
4.2. Terapia sprawców prowadzona w czterech etapach
5. Media jako obro�ca dzieci�cej niewinno�ci
5.1. Uto�samianie mediów z rzeczywisto�ci�
5.2. Wp�yw mediów na postawy spo�eczne
6. Reklama spo�eczna jako proces komunikacji i kreacji postaw
6.1. Czym jest reklama spo�eczna?
6.2. Walka z pedofili� czyli przemawianie do masowej wyobra�ni
7. Pedofilia i internet czyli seks w sieci
7.1. Popularno�� oddzia�ywania internetu
7.2. Skala powi�za� internetu z seksualno�ci�
7.3. �wiat dewiacyjny w internecie
7.4. Walka z pedofili� w internecie
7.5. Dziecko w cyberprzestrzeni - eksperyment badawczy
Zako�czenie
Aneks
Bibliografia

Cena publikacji

50,80 PLN


Scriptorium. Wydawnictwo Naukowe © 2010. Główna | Wydawnictwo | Publikacje | Kontakt