Katarzyna Filutowska: Filozofia starożytna - subiektywny przewodnik

Witold Machura: SICILIA. Alla scoperta di Trapani - parte 1

Piotr Rachtan: Na zapleczu PRL. Erozja

książki niezwykłe...

Książki niezwykłe

Media - czwarta w�adza? t. II

Informacje o publikacji

Autorzy: Katarzyna �yszkiewicz (autor artykułu), Magdalena Zdrenka-Cia�kowska (autor artykułu), Rados�aw Wojteczek (autor artykułu), Katarzyna Witkowska-Rozpara (autor artykułu), Lucyna Szot (autor artykułu), Jacek Sobczak (autor artykułu), Witold Rynkiewicz (autor artykułu), Piotr Pa�aszewski (autor artykułu), Andrzej Ostrowski (autor artykułu), Paulina Olechowska (autor artykułu), Agata Obrzut (autor artykułu), Witold Tomasz Machura (autor artykułu), Ma�gorzata Laskowska (autor artykułu), Stefan Kub�w (autor artykułu), Maciej Krzysztoszek (autor artykułu), Natalia Katarzyna Ko� (autor artykułu), Ksenia Kakareko (autor artykułu), Monika Kaczmarek-�liwi�ska (autor artykułu), Joanna Jonczek (autor artykułu), Jolanta Jasi�ska-Mrukot (autor artykułu), Maria Go�da-Sobczak (autor artykułu), Katarzyna Giere�o-Klimaszewska (autor artykułu), Dorota Fleszer (autor artykułu), Krzysztof Flasi�ski (autor artykułu), Micha� Dro�d� (autor artykułu), Elwira Anna Bonis�awska (autor artykułu), Piotr Bielawski (autor artykułu), Dariusz Baran (autor artykułu), Adrianna Adamek-�wiechowska (autor artykułu), Jacek Sobczak (redaktor publikacji), Witold Tomasz Machura (redaktor publikacji), Maria Go�da-Sobczak (redaktor publikacji)
Kategoria: MEDIA
Ilość stron: 430
Numer ISBN: 978-83-62625-09-3

Opis publikacji

Z Wprowadzenia:
Jak wida� chocia�by z analizy zakresu tematycznego artyku�ów, jakie zawiera tom II MEDIÓW - CZWARTEJ W�ADZY?, zakres bada� nad mediami przekracza znacznie dociekania samych tylko politologów, a w szczególno�ci medioznawców. Tematyk� roli i wp�ywu mediów na ró�ne dziedziny naszego �ycia spo�ecznego zajmuj� si� przedstawiciele wi�kszo�ci nauk spo�ecznych. Ich rozwa�ania na „tematy medialne” b�d� kontynuowane nie tylko w trakcie II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej WOLNO�� A/I ODPOWIEDZIALNO��…, która odb�dzie si� w listopadzie 2011 r. (i po której powstanie tak�e osobna publikacja), ale i na ró�nych forach i polach wymiany pogl�dów.
Media bowiem, ta wspó�czesna „czwarta w�adza”, s� i b�d� polem zarówno rozwa�a� przedstawicieli �wiata nauki, jak i zwyk�ych (z ca�ym dla nich szacunkiem) telewidzów, radios�uchaczy, czytelników czy te� internautów.

SPIS TRE�CI

WPROWADZENIE

Dariusz BARAN
Mediatyzacja �ycia spo�ecznego i politycyzacja mediów

Agata OBRZUT
Nowa regulacja prawna ochrony informacji niejawnych a realizacja prawa do informacji publicznej

Dorota FLESZER
Podstawy prawne dziennikarskiego prawa do informacji publicznej

Micha� DRO�D�
Medialna w�adza nad warto�ciami

Maria GO�DA-SOBCZAK
Dylematy tajemnicy dziennikarskiej

Rados�aw WOJTECZEK
Publikacja sprostowa� i odpowiedzi - ustawowy obowi�zek ingeruj�cy w wolno�� mediów czy przejaw ich odpowiedzialno�ci? Analiza prawno-etyczna

Ksenia KAKAREKO
Prawo do prywatno�ci a wolno�� s�owa i prasy

Ma�gorzata LASKOWSKA
Infotainment - analiza aksjologiczno-etyczna zjawiska

Maciej KRZYSZTOSZEK
Polityka a wolno�� s�owa we w�oskim sektorze telewizyjnym

Krzysztof FLASI�SKI
Techniki moderacji zachowa� u�ytkowników serwisu internetowego gazety lokalnej

Natalia KO�
Rola mediów w polityce

Katarzyna GIERE�O-KLIMASZEWSKA
Wybory prezydenckie 2010 w internecie - PR czy propaganda? Autoprezentacja g�ównych aktorów politycznych

Monika KACZMAREK-�LIWI�SKA
Media relations w erze social media

Elwira Anna BONIS�AWSKA
Copywriting, public relations i dziennikarstwo

Katarzyna WITKOWSKA-ROZPARA
Etyczne aspekty pos�ugiwania si� przez �rodki masowego przekazu informacj� o przest�pczo�ci

Katarzyna �YSZKIEWICZ
Problemy z anonimowo�ci� w dziennikarstwie spo�ecznym

Witold MACHURA
Weryfikacja informacji �ród�owych w �wietle wybranych artyku�ów prasowych

Paulina OLECHOWSKA
Prasa regionalna w serwisach spo�eczno�ciowych - wybrane przyk�ady

Magdalena ZDRENKA-CIA�KOWSKA
Wspó�czesny plakat a odpowiedzialno�� (nie tylko) wizualna

Joanna JONCZEK
Polityczna Poprawno�� - w obronie wolno�ci, czy przeciwko niej?

Andrzej OSTROWSKI
Telewizja jako imperium XXI wieku. Dylematy i zagro�enia

Piotr PA�ASZEWSKI
Przekaz medialny a rzeczywisto�� stadionowa. Rozwa�ania nt. wizerunku kibica pi�karskiego

Adrianna ADAMEK-�WIECHOWSKA
Skazy, zadry i szczerby... Media w sporze o Sienkiewicza w kanonie szkolnym

Jolanta JASI�SKA-MRUKOT
Nierzeczywisty obraz ubóstwa w mediach

Jacek WOJCIECHOWSKI
Wybrane aspekty prawne dotycz�ce granic wolno�ci mediów w kontek�cie obowi�zywania ciszy wyborczej

Stefan KUBÓW
Problem odpowiedzialno�ci bibliotek akademickich za przekaz informacji naukowej

Witold RYNKIEWICZ
Wolno�� a odpowiedzialno�� mediów w sytuacjach zagro�e� bezpiecze�stwa

Piotr BIELAWSKI
Katarzyna GIERE�O-KLIMASZEWSKA
Public Relations - wa�na dziedzina zarz�dzania

Anna D�BROWSKA
Edukacja medialna w warszawskich szko�ach podstawowych

Lucyna SZOT
Z�o�one uwarunkowania kryptoreklamy

Jacek SOBCZAK
Wolno�� ekspresji w sztuce

NOTY O AUTORACH

Cena publikacji

68,80 PLN


Scriptorium. Wydawnictwo Naukowe © 2010. Główna | Wydawnictwo | Publikacje | Kontakt