Katarzyna Filutowska: Filozofia starożytna - subiektywny przewodnik
Witold Machura: SICILIA. Alla scoperta di Trapani - parte 1
Piotr Rachtan: Na zapleczu PRL. Erozja
Autorzy:
Robert Grochowski (autor monografii)
Kategoria: PRAWO
Ilość stron: 554
Numer ISBN: 978-83-62625-62-8
Wykaz skrótów
Wst�p
Rozdzia� I.
Reklama jako zjawisko spo�eczne
1. Historia reklamy
2. Definicje reklamy
3. Cele i funkcje reklamy
4. Kana�y i kody stosowane w reklamie
5. Uczestnicy dyskursu reklamowego
Rozdzia� II.
Prawo a etyka
1. Definicje prawa
2. Definicje etyki
3. Proporcje w komunikacie reklamowym
Rozdzia� III.
Reklama w ustawodawstwie polskim
1. Konstytucja RP
2. Znak towarowy w reklamie (ustawa Prawo w�asno�ci przemys�owej)
3. Przes�anki ochrony prawem autorskim i prawami pokrewnymi w komunikacie reklamowym
4. Czyn nieuczciwej konkurencji w przekazie reklamowym
5. Zasady prowadzenia reklamy w �wietle ustawy Prawo prasowe
6. Zagadnienia reklamy w ustawie o radiofonii i telewizji
Rozdzia� IV.
Unormowania reklamy wynikaj�ce z ustawodawstwa europejskiego
1. Prawo autorskie do reklamy w �wietle Konwencji Paryskiej
2. Przestrzeganie przez reklam� praw cz�owieka na gruncie Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw Cz�owieka i Podstawowych Wolno�ci
3. Ograniczenia reklamy wynikaj�ce z Europejskiej Konwencji o Telewizji Ponadgranicznej
4. Granice reklamy dotycz�ce prawa autorskiego i praw pokrewnych na gruncie konwencji mi�dzynarodowych
5. Ograniczenia reklamy w Konwencji o Substancjach Psychotropowych
6. Uwarunkowania reklamy w ustawie z 14 kwietnia 2000 r. o umowach mi�dzynarodowych
7. Zasady prowadzenia reklamy, wyznaczone przez dyrektywy Unii Europejskiej
Rozdzia� V.
Reklama towarów i us�ug w ustawach szczegó�owych
1. Zakazy i ograniczenia reklamy napojów alkoholowych
2. Regulacje dotycz�ce reklamy i promocji wyrobów tytoniowych
3. Zasady prowadzenia reklamy artyku�ów �ywno�ciowych
4. Kryteria prowadzenia reklamy produktów biobójczych i substancji niebezpiecznych
5. Przes�anki i zakazy odnosz�ce si� do reklamy us�ug i instytucji finansowych
6. Granice swobody kszta�towania tre�ci reklamy us�ug turystycznych
7. Uwarunkowania prawne i moralne, dotycz�ce reklamy zewn�trznej
8. Zakazy i ograniczenia reklamy produktów leczniczych i wyrobów medycznych
9. Ograniczenia reklamy dotycz�ce wolnych zawodów
10. Warunki prezentacji komunikatu reklamowego gier i zak�adów wzajemnych
Rozdzia� VI.
Kodeksy etyczne dotycz�ce reklamy
1. Normy Post�powania Ameryka�skiego Stowarzyszenia Agencji Reklamowych
2. Mi�dzynarodowy Kodeks Reklamy
3. Kodeks Post�powania w Dziedzinie Reklamy
4. Kodeks Etyki Reklamy - Warszawa, kwiecie� 2004
5. Kodeks Post�powania w Dziedzinie Reklamy Zewn�trznej
6. Etyka w Reklamie - Papieska Rada ds. �rodków Spo�ecznego Przekazu
7. Karta Etyczna Mediów
8. Deklaracja Zasad Mi�dzynarodowej Federacji Dziennikarzy
9. Dziennikarski Kodeks Obyczajowy Stowarzyszenia Dziennikarzy RP
10. Kodeks Etyki Dziennikarskiej Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich
11. Kodeks Etyki Lekarskiej
12. Kodeks Etyki Farmaceuty-Aptekarza
13. Kodeksy etyczne odnosz�ce si� do dzia�alno�ci finansowej i gospodarczej
14. Kodeks Etyki Adwokackiej
15. Rezolucja 1003 Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy
Rozdzia� VII.
Granice norm prawnych i etycznych reklamy
1. Zakaz reklamy sprzecznej z przepisami prawa
2. Dobra osobiste w reklamie
3. Ograniczenia i zakazy reklamy naruszaj�cej dobre obyczaje i uchybiaj�cej godno�ci cz�owieka
4. Wprowadzaj�ca w b��d reklama jako czyn zakazany
5. Niekonwencjonalne formy reklamy nierzeczowej
6. Prawno-moralne ograniczenia reklamy ukrytej
7. Formy i zakazy reklamy uci��liwej
8. Granice dopuszczalno�ci reklamy porównawczej
9. Prawa cz�owieka a wolno�� reklamy
Zako�czenie
Bibliografia
Aneks