Katarzyna Filutowska: Filozofia starożytna - subiektywny przewodnik
Witold Machura: SICILIA. Alla scoperta di Trapani - parte 1
Piotr Rachtan: Na zapleczu PRL. Erozja
Autorzy:
Tomasz Niemirowski (autor monografii)
Kategoria: PEDAGOGIKA I PSYCHOLOGIA
Ilość stron: 252
Numer ISBN: 978-83-62625-77-2
SPIS TRE�CI
Wst�p
I. Antropologiczne podstawy etyki
1.1. Ró�nica transcendentalna
1.2. Niezmienna natura cz�owieka
1.2.1. Wewn�trzne ukierunkowanie cz�owieka
1.2.2. Powo�anie cz�owieka
1.3. Zmienna natura cz�owieka
1.4. Wielko�� (godno��) i s�abo�� cz�owieka
1.5. Poni�anie i obrona swej godno�ci
II. Podstawowe uwarunkowania i aspekty moralno�ci
2.1. Okre�lenie dobra i z�a
2.2. �ród�a szcz�cia
2.3. Elementy szcz�cia
2.4. Warto�� i �ród�a mi�o�ci
2.5. �ród�a powinno�ci
2.6. Struktura sumienia
2.7. Sumienie jako ostateczne �ród�o ocen moralnych
2.8. Kszta�towanie sumienia
2.9. Hierarchia warto�ci
2.9.1. Dobra u�yteczne - �rodki do celu
2.9.2. Dobra przyjemne
2.9.3. Dobra godziwe
2.10. Podstawowe zasady etyczne
III. Etyczne aspekty rozwoju cz�owieka
3.1. Definicja rozwoju
3.2. Cele rozwoju cz�owieka
3.2.1. Bycie sob� jako cel rozwoju cz�owieka
3.2.2. Wolno��
3.2.3. Odpowiedzialno��
3.2.4. Aktualny kres rozwoju cz�owieka
3.2.5. Ostateczny kres rozwoju cz�owieka
3.2.6. Cele rozwoju cz�owieka w ró�nych dziedzinach
3.2.7. Cz�owiek w pe�ni rozwini�ty
3.2.8. Sokrates przyk�adem cz�owieka w pe�ni rozwini�tego
3.3. Rozwój kobieco�ci, rozwój m�sko�ci
3.3.1. Powo�anie kobiety i m�czyzny
3.3.2. Wzajemne wspomaganie rozwoju
IV. Etyka wspomagania rozwoju
4.1. Prawo do ingerencji w rozwój
4.2. Po��dane cechy osobowe mistrza
4.2.1. Cechy charakteryzuj�ce mistrza
4.2.2. Relacja mistrza do „ucznia”
4.3. Sposoby wspomagania rozwoju
4.4. M�skie i kobiece sposoby wspomagania rozwoju cz�owieka
4.5. Wspomaganie i korygowanie rozwoju jako kszta�towanie obrazu siebie
4.5.1. Potrzeba prawdziwego i pozytywnego obrazu siebie
4.5.2. Samospe�niaj�ce si� proroctwo w kierowaniu w�asnym rozwojem
4.5.3. Samospe�niaj�ce si� proroctwo we wspomaganiu rozwoju innych
V. Nieetyczne zachowania pedagoga i psychologa
5.1. Kulturowe zagro�enia rozwoju cz�owieka
5.2. B��dy pope�niane indywidualnie
5.3. Etyka bada� psychologicznych i pedagogicznych
Zako�czenie
Streszczenie
Bibliografia
Indeks poj��