Katarzyna Filutowska: Filozofia starożytna - subiektywny przewodnik
Witold Machura: SICILIA. Alla scoperta di Trapani - parte 1
Piotr Rachtan: Na zapleczu PRL. Erozja
Autorzy:
Paulina Maria Dmitruk (autor monografii)
Kategoria: MEDIA
Ilość stron: 112
Numer ISBN: 978-83-62625-18-5
Ze Wst�pu do ksi��ki:
Celem ksi��ki jest zatem przedstawienie przejawów inforozrywki - j�zykowych oraz pozaj�zykowych - w dwóch popularnych dziennikach: w "Fakcie” oraz „Gazecie Wyborczej”.
Czym jest inforozrywka? To zjawisko nadawania przekazowi medialnemu jednocze�nie warto�ci informacyjnej i walorów rozrywkowych. Jest nast�pstwem przemian, jakie nast�pi�y w prasie (do niedawna zjawisko to ��czone by�o jedynie z telewizj�) na skutek wype�nienia jej �amów przez p�atne og�oszenia i reklamy. Reklamy s� �ród�em dochodów prasy, by jednak komunikaty reklamowe pe�ni�y swoj� rol� perswazyjn�, przyci�ga�y konsumentów, musz� najpierw dotrze� do czytelników. Jak sprawi�, by do nich dotar�y? Jest to zadanie dla dziennikarza, który powinien stara� si� o to, by poczytno�� by�a wysoka.
SPIS TRE�CI
Rozdzia� 1. Informacja a publicystyka
Rozdzia� 2. Prasowe gatunki dziennikarskie
Rozdzia� 3. Inforozrywka, czyli walka o uwag� odbiorcy
Rozdzia� 4. J�zykowa realizacja inforozrywki w dziennikach „Fakt” oraz „Gazeta Wyborcza”
4.1. Szokowanie czytelnika (emocjonalno��, wulgaryzacja oraz agresja j�zykowa)
4.2. Ekspansja stylu potocznego
4.3. Sensacyjno��
4.4. Dowcip j�zykowy
Rozdzia� 5. Infografia oraz interakcyjno�� jako elementy inforozrywki
Rozdzia� 6. Inforozrywka w �wietle etyki dziennikarskiej