Katarzyna Filutowska: Filozofia starożytna - subiektywny przewodnik
Witold Machura: SICILIA. Alla scoperta di Trapani - parte 1
Piotr Rachtan: Na zapleczu PRL. Erozja
Doktor nauk humanistycznych z zakresu politologii, filozof. Uko�czy� równie� studia podyplomowe w zakresie reklamy i promocji w INPiD UAM w Poznaniu.
Aktualnie prowadzi badania dotycz�ce prawa, etyki, historii i oddzia�ywania (psychologii) �rodków spo�ecznego przekazu oraz komunikowania masowego na terenie Polski i Grecji.
Przygotowuje rozpraw� habilitacyjn� zatytu�owan� Reklama w systemie prawnym Unii Europejskiej.
Cz�onek-za�o�yciel Polskiego Towarzystwa Naukowego Prawa Prasowego. Prowadzi� wyk�ady w Collegium Europaeum Gnesnense UAM, Wy�szej Szkole Bezpiecze�stwa w Poznaniu, na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM oraz w WSKSiM w Toruniu.
Autor licznych publikacji dotycz�cych tematyki �rodków spo�ecznego przekazu oraz bezpiecze�stwa pa�stwa, w tym dwóch ksi��ek odnosz�cych si� do problematyki reklamy: Granice prawne i etyczne reklamy w ustawodawstwie krajowym i europejskim oraz Proces komunikacyjny w dyskursie reklamowym - specyfika i skutki.
W�ród artyku�ów jego autorstwa wymieni� mo�na: Anachroniczne prawo reklamy wyrobów tytoniowych w Niemczech, Europejska reklama i towarzysz�ca jej nienawi��, Udokumentowana i nieznana historia reklamy, A commercial and accompanying it eroticism, Gefahren, die aus der Verwendung der Hassrede hervorgehen, die in den Werbemitteilungen enthalten ist oraz kilkadziesi�t innych.
Zainteresowania naukowe: etyka, prawo, psychologia, socjologia i historia �rodków spo�ecznego przekazu; etyka dziennikarska; komunikacja spo�eczna i interpersonalna; polityka; metodologia; filozofia; retoryka i erystyka; system prawny, struktura, historia i znaczenie UE; krete�skie pismo linearne A i B; pocz�tki staro�ytnej kultury europejskiej; ochrona i bezpiecze�stwo praw cz�owieka