Katarzyna Filutowska: Filozofia starożytna - subiektywny przewodnik

Witold Machura: SICILIA. Alla scoperta di Trapani - parte 1

Piotr Rachtan: Na zapleczu PRL. Erozja

książki niezwykłe...

Książki niezwykłe

Cechy osobowo�ci a stres. Rezultaty bada� matek dzieci upo�ledzonych umys�owo

Informacje o publikacji

Autorzy: Gabriela Wtorkiewicz (autor monografii)
Kategoria: PEDAGOGIKA I PSYCHOLOGIA
Ilość stron: 190
Numer ISBN: 978-83-62625-54-3

Opis publikacji

SPIS TRE�CI

Wst�p

Rozdzia� I. Stan dotychczasowych bada� prowadzonych nad osobowo�ciowymi uwarunkowaniami sposobów radzenia sobie ze stresem oraz cel publikacji
1.1. Definicje podstawowych poj�� u�ytych w publikacji
1.1.1. Definicje osobowo�ci
1.1.1.1. Pochodzenie s�owa „osobowo��”
1.1.1.2. Dotychczasowe próby uporz�dkowania pogl�dów na osobowo��
1.1.1.2.1. Pogl�dy Gordona W. Allporta
1.1.1.2.2. Pogl�dy McKinnona
1.1.1.2.3. Pogl�dy P. G. Zimbardo i F. L. Rucha
1.1.1.2.4. Pogl�dy Janusza Reykowskiego
1.1.1.3. Raymonda B.Cattella teoria osobowo�ci
1.1.2. Definicje stresu i radzenia sobie
1.1.2.1. Przegl�d definicji stresu
1.1.2.1.1. Hansa Selyego koncepcja stresu
1.1.2.1.2. Ryszarda S. Lazarusa teoria stresu
1.1.2.1.3. Koncepcje stresu rodzinnego
1.1.2.2. Przegl�d definicji radzenia sobie ze stresem
1.1.3. Definicje upo�ledzenia umys�owego
1.1.3.1. Przegl�d definicji upo�ledzenia umys�owego
1.1.3.2. Kategorie upo�ledzenia umys�owego
1.1.3.2.1. Charakterystyka osób upo�ledzonych umys�owo w stopniu lekkim
1.1.3.2.2. Charakterystyka osób upo�ledzonych umys�owo w stopniu umiarkowanym
1.1.3.2.3. Charakterystyka osób upo�ledzonych umys�owo w stopniu znacznym
1.1.3.2.4. Charakterystyka osób upo�ledzonych umys�owo w stopniu g��bokim
1.1.3.2.5. Charakterystyka osób upo�ledzonych umys�owo bez okre�lenia stopnia
1.2. Przegl�d dotychczasowych bada�
1.2.1. Reakcja rodziców na wiadomo�� o upo�ledzeniu umys�owym dziecka
1.2.2. Przystosowanie do niepe�nosprawno�ci dziecka
1.2.3. Stosunek rodziców do dziecka
1.2.4. Dotychczasowy stan bada� nad osobowo�ciowymi uwarunkowaniami sposobów radzenia sobie ze stresem
1.3. Cel publikacji

Rozdzia� II. Hipotezy badawcze. Metody i sposób bada�. Zasady doboru dwu porównywanych grup oraz ich charakterystyka
2.1. Hipotezy badawcze
2.2. Techniki i sposób badania
2.2.1. R. B. Cattella 16-czynnikowy Kwestionariusz Osobowo�ciowy
2.2.1.1. Zastosowanie
2.2.1.2. Budowa kwestionariusza
2.2.1.3. Charakterystyka oryginalnej wersji kwestionariusza
2.2.1.4. Rzetelno�� wersji oryginalnej
2.2.1.5. Trafno�� oryginalnej wersji
2.2.1.6. Polska adaptacja kwestionariusza
2.2.1.7. Rzetelno�� polskiej wersji
2.2.1.8. Analiza profilu osobowo�ci
2.2.2. R. S. Lazarusa i S. Folkman Kwestionariusz „Sposoby Radzenia Sobie” (WCQ)
2.2.2.1. Charakterystyka oryginalnej wersji
2.2.2.2. Rzetelno�� oryginalnej wersji
2.2.2.3. Charakterystyka polskiej adaptacji Kwestionariusza WCQ
2.2.2.4. Charakterystyka czynników uzyskanych w badaniach w�asnych
2.3. Zasady doboru próbki i charakterystyka osób badanych
2.3.1. Zasady doboru próbki do bada�
2.3.2. Charakterystyka badanych osób
2.3.3. Przebieg badania

Rozdzia� III. Analiza i interpretacja wyników bada� w�asnych
3.1. Problem istotno�ci ró�nic mi�dzy obu porównywanymi grupami matek w zakresie mierzonych wymiarów osobowo�ci
3.1.1. Ró�nice mi�dzy �rednimi wynikami w zakresie ka�dego z 16 czynników uzyskanymi przez obie grupy
3.1.2. Ró�nice mi�dzy rozk�adami wyników niskich, �rednich i wysokich w zakresie R. B. Cattell 16-czynnikowego Kwestionariusza Osobowo�ciowego
3.2. Problem istotno�ci ró�nic mi�dzy obu porównywanymi grupami w zakresie stosowanych strategii
3.2.1. Ró�nice mi�dzy �rednimi wynikami w zakresie stosowanych strategii radzenia sobie ze stresem
3.2.2. Ró�nice mi�dzy cz�sto�ci� wyboru poszczególnych strategii w zakresie R. S. Lazarusa i S. Folkman Kwestionariusza Sposoby Radzenia Sobie
3.3. Wspó�zale�no�� mi�dzy 16 wymiarami osobowo�ci a 7 strategiami radzenia sobie ze stresem
3.3.1. Wspó�zale�no�� mi�dzy 16 wymiarami osobowo�ci a 7 strategiami radzenia sobie ze stresem w grupie matek dzieci upo�ledzonych umys�owo
3.3.2. Wspó�zale�no�� mi�dzy 16 wymiarami osobowo�ci a 7 strategiami radzenia sobie ze stresem w grupie matek dzieci w normie intelektualnej
3.4. Ró�nice mi�dzy wybieranymi strategiami radzenia sobie ze stresem w zale�no�ci od poziomu wykszta�cenia badanych kobiet
3.4.1. Ró�nice mi�dzy wybieranymi strategiami radzenia sobie ze stresem w zale�no�ci od poziomu wykszta�cenia, w grupie matek dzieci upo�ledzonych umys�owo
3.4.2. Ró�nice mi�dzy wybieranymi strategiami radzenia sobie ze stresem w zale�no�ci od poziomu wykszta�cenia, w grupie matek dzieci o prawid�owym rozwoju intelektualnym
3.5. Ró�nice mi�dzy wybieranymi strategiami radzenia sobie ze stresem w zale�no�ci od wieku �ycia dziecka
3.5.1. Ró�nice mi�dzy wybieranymi strategiami radzenia sobie ze stresem w zale�no�ci od wieku �ycia dziecka, w grupie kryterialnej
3.5.2. Ró�nice mi�dzy wybieranymi strategiami radzenia sobie ze stresem w zale�no�ci od wieku �ycia dziecka, w grupie kontrolnej
3.6. Ró�nice mi�dzy wybieranymi strategiami radzenia sobie ze stresem w zale�no�ci od stopnia upo�ledzenia umys�owego, w grupie kryterialnej 

Wnioski ko�cowe

Pi�miennictwo

Cena publikacji

55,00 PLN


Scriptorium. Wydawnictwo Naukowe © 2010. Główna | Wydawnictwo | Publikacje | Kontakt