Książki K. Łozińskiego i P. Rachtana "Raport gęgaczy" oraz K. Łozińskiego "Życie pod wiatr" i "Pięć tysięcy kilometrów przez Indie i Nepal", można nabyć w następujących księgarniach: Naukowej (Warszawa), Lexicon (Warszawa), Wiejska 14 (Warszawa), Bookszpan (Warszawa), Profit (Warszawa), Wolne Słowo (Katowice), Przy Fredry (Poznań), Wiedza (Kielce), Tania Książka (Białystok) oraz Odkrywcy (Łódź)
Autorzy:
Ryszard Kowalczyk (autor monografii)
Kategoria: MEDIA
Ilość stron: 492
Numer ISBN: 978-83-62625-42-0
SPIS TREŚCI
Wstęp
ROZDZIAŁ I. WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE JAKO OBSZAR BADAŃ PRASY LOKALNEJ
1.1. Charakterystyka demograficzna i terytorialna województwa wielkopolskiego
1.2. Województwo wielkopolskie według podregionów
1.2. 1. Podregion kaliski
1.2.2. Podregion koniński
1.2.3. Podregion leszczyński
1.2.4. Podregion pilski
1.2.5. Podregion poznański
1.2.6. Podregion - miasto Poznań
1.3. Geografia wydawnicza prasy lokalnej w Wielkopolsce
1.4. Wskaźnik lokalnej inicjatywy prasowo-wydawniczej według podregionów i powiatów Wielkopolski
ROZDZIAŁ II. PRASA LOKALNA W WIELKOPOLSCE NA PRZEŁOMIE LAT 80. I 90. XX WIEKU
2.1. Pojęcie i rodzaje współczesnej prasy lokalnej
2.2. Zarys tradycji i rozwoju prasy lokalnej w Wielkopolsce
2.3. Prasa społeczno-polityczna (PZPR, SZSP, ZSP, ZSMP, RSW)
2.4. Prasa Patriotycznego Ruchu Odrodzenia Narodowego (PRON)
2.5. Prasa zakładowa
2.6. Prasa wyspecjalizowanych instytucji państwowych i kościelnych
2.7. Prasa krajoznawcza, regionalistyczna, społeczno-kulturalna, środowiskowa
2.8. Prasa szkolna
2.9. Prasa związkowa i społeczno-polityczna o charakterze kontestacyjnym
2.10. Prasa komitetów obywatelskich
ROZDZIAŁ III. PRASA LOKALNA W WIELKOPOLSCE W LATACH 1990-2010
3.1. Uwarunkowania wolności prasy lokalnej na progu lat dziewięćdziesiątych XX wieku
3.2. Wymiar ilościowy prasy lokalnej w Wielkopolsce w latach 1990-2010
3.3. Cechy rynku prasy lokalnej w Wielkopolsce po 1989 roku
3.4. Tematyka prasy lokalnej
3.5. Częstotliwość prasy lokalnej
3.6. Nakład prasy lokalnej
3.7. Zasięg rozpowszechniania prasy lokalnej
3.8. Prasa regionalna oraz jej dodatki i mutacje lokalne
ROZDZIAŁ IV. WYDAWCY WSPÓŁCZESNEJ PRASY LOKALNEJ W WIELKOPOLSCE
4.1. Rodzaje i typy wydawców prasy lokalnej w Wielkopolsce
4.1.1. Prasa prywatna
4.1.2. Prasa samorządu terytorialnego
4.1.3. Prasa parafialna i kościelna
4.1.4. Prasa organizacji pozarządowych
4.1.5. Prasa szkolna
4.1.6. Prasa partii politycznych, organizacji i ruchów społeczno-politycznych oraz komitetów wyborczych
4.1.7. Prasa studencka i uczelniana
4.1.8. Prasa organów, instytucji i jednostek administracji państwowej
4.1.9. Prasa zakładowa i firmowa
4.1.10. Prasa związków zawodowych
4.1.11. Prasa ruchu spółdzielczego
4.1.12. Prasa samorządu zawodowego
4.1.13. Prasa samorządu gospodarczego
4.1.14. Prasa radiofonii i telewizji
4.2. Wyniki badań prasy lokalnej w Wielkopolsce
ROZDZIAŁ V. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADANIA ZAWARTOŚCI PRASY LOKALNEJ
5.1. Pojęcie zawartości prasy lokalnej
5.2. Struktura zawartości prasy lokalnej i jej kryteria
5.2.1. Rodzaj materiałów prasowych
5.2.2. Forma zewnętrzna materiałów prasowych
5.2.3. Tematyka materiałów prasowych
5.2.4. Forma gatunkowa materiałów prasowych
5.2.5. Stosunek materiałów prasowych do rzeczywistości
5.2.6. Ocena i wartościowanie rzeczywistości
5.2.7. Terytorialne aspekty materiałów prasowych
ROZDZIAŁ VI. ASPEKTY EKONOMICZNE ROZWOJU PRASY LOKALNEJ NA PROGU PRZEŁOMU USTROJOWEGO
6.1. Ekonomika prasy w okresie realnego socjalizmu
6.2. Ekonomiczne podstawy funkcjonowania lokalnego wydawnictwa prasowego
6.3. Plan finansowy lokalnego wydawnictwa prasowego
6.4. Podstawowe dochody i wydatki prasy lokalnej
6.5. Wynik finansowy prasowego wydawnictwa lokalnego
Zakończenie
Spis map, tabel i wykresów
Wykaz źródeł i literatury
Aneks - prasa lokalna w Wielkopolsce w latach 1990-2010 według kategorii